13 mars 2015

Fredagstips och tävling!


Chateau Morillon kostar 12,84€, och kommer från en liten familjeegendom som ligger i St Emilion i Bordeaux. Vinet har lagrats i 15 månader på franska ekfat och sedan fått vila ytterligare ett år i tank innan det buteljerades. Säkerligen en symppis partner till lamm och annat vilt, men också väldigt gott till en lasagne med spenat och lagrad ost, kan vi konstatera. Medelfyllig, med inslag av örter och violer, och med en bärig syra och trevlig koncentration - ett prisvärt vin från ett av mina franska favoritområden.

"se ankkaviini pördööstä"



Och nu go´vänner! För att ytterligare glädja er en fredag som denna så kan jag i samarbete med Michaela på Pinions  lotta ut ett par snygga skumppakorks-örhängen till er. De är sjukt lätta och bekväma, och Michaela gör dem själv av återvunnet material - mycket coolt! 

För att delta med EN lott ska du tipsa mig om ett gott vin här nedan i kommentarsfältet, och vill du ha TVÅ lotter ska du nämna tävlingen på din egen blogg eller fb-sida. Säg också ifall du hellre vill ha Codorníu eller Moet & Chandon -örhängena! Tid har du i en vecka, nästa fredag drar vi ett namn.


Gjorda för hand och med kärlek!

Och om du vill ta det säkra före det osäkra kan du såklart klicka in sig på hennes Etsy-shop och hederligt betala och beställa ett par - straight from the source. Och nej, jag är inte hennes hovleverantör av korkar, om nån kanske misstänkte det.

5 kommentarer:

Karolin sa...

Vad snygga! Mitt vintips är Zenato Valpolicella Superiore 2012, det är mitt absoluta favoritvin! Om jag vinner önskar jag mig Moet & Chandon-örhängena :)

Anonym sa...

Vintipsa Vin-Linda, det är en utmaning ;) Mitt tips är ett gott vardadsvin, plånboken och smaklökarna diggar! nämligen Hob Nob- Cabernet Sauvignon, (tyvärr så är etiketten ful..)
Jag väljer också Moet & Chandon-örhängena.

Anonym sa...

ovannämnda anonym=Sara ;)

Hanna L sa...

Uuuu, jag har några favoriter; de portugisiska vinho verdena, t.ex. Casal Garcia, är sjukt goda och fräscha välkylda. En annan jag gillar är den vita Lindeman's Early Harvest.

Om jag vinner vill jag ha Moet & Chandon-örhängena

Hanna sa...

Mitt vintips är Plan B Sauvignon Blanc, en ganska typisk sån men fräsch och passar till mycket! Har ingen skillnad vilka jag vinner, de är båda fina.