22 mars 2015

Kalassöndag

Jag får en värkande knut i bröstet då jag tänker på att min yngsta inte är nån baby mera, utan nu räknas som en "toddler", ett barn i lekåldern.

Hur kunde det här första året gå så himla fort? Det känns ju som om hon inte rimligtvis kunde vara mer än kanske sju månader gammal. Men nej, hon är redan ett år, och kryper omkring i rasande fart, klättrar upp på soffor och sängar, äter allt med god aptit och säger "kssa" och pekar på vår Pepsi-katt.

Idag var det dags att fira henne med familj och kompisar (correction, hennes enda kompis, och några flere av våra), och trots min milda ångest över hur snabbt tiden gått så var det en glad och kiva fest.

Fåret Shaun -kaka

Dekorerade i vitt och gult

Det behövdes lite blåshjälp

Kossor och grisar figurerade också

2 kommentarer:

Maria sa...

Åh vilken söt kaka! :)

Linda sa...

Tack! Såg den hos en kaveris instaflöde, och tänkte att en sån kunde väl jag också försöka mig på. Det svåraste var att få tag i vita marshmallows, fick leta igenom ett par tre olika matbutiker innan jag hittade på S-market till sist.