2 mars 2015

Några frågor och några svar

Lina hade några frågor:

Vad känner du igen hos dig själv just nu från dig själv som barn? 

Det finns ganska många sidor hos mig som sitter i från det att jag var barn. Som barn var jag ganska stillsam och kanske en iakttagare mer än en "titta på mig"-typ. Jag tyckte om att sitta och lyssna på vad de vuxna samtalade om vid middagsbordet, och höll själv rätt låg profil - sån är jag fortfarande. Jag är inte blyg, och är inte rädd för att säga min åsikt, men försöker vara diplomatisk i mina ordval, och känner mig inte helt bekväm med att vara längre stunder i rampljuset. Jag trivdes också med att vara för mig själv, och det gör jag fortfarande, om jag bara nångång hade chansen till det!
Which leads me to...

Vad skulle du göra om du fick en heldag fri från måsten (och inte begränsades av pengar)?

Jag skulle antagligen gå och äta på nån trevlig restaurang, kanske i nån annan stad. Strosa omkring, sitta på café och bläddra i tidningar, besöka nån utställning. Att ta en tur på havet på nån mysig båt sommartid skulle också vara fint, kanske sippa på lite champagne samtidigt. Märker att det låter lite småtrist, med tanke på att det fanns ett tillägg om att pengarna inte skulle begränsa programmet - men kommer inte på nånting som jag hellre skulle önska mig just nu, än lite vanlig lugn och ro och tid ifred.

Och sista frågan var:
Vilka val i ditt liv är du mest stolt över?

Det är nog att jag vågade lita på hjärtat igen, och strunta i rädslorna efter att jag blev ensam med min son. När jag träffade min man C, var jag ganska ärrad efter en dålig relation - ensam och ung med en liten baby, kravlandes uppåt från en djup grop.  Jag hade kunnat sabotera det för mig själv, och intala mig att det inte kommer att bli till nåt ändå - men jag valde att släppa gardet och bli upp över öronen kär, i 1000 km/h, i alla fall. Nå nu tog det visserligen flera år innan vi fysiskt flyttade ihop, men mitt hjärta lade jag i hans hand efter endast ett par träffar.

Hjärta


Inga kommentarer: