20 mars 2015

Vinklubben

Min polare Helena* har kickat igång ett litet vinsällskap, helt inofficiellt och kravlöst (där är till och med en som inte alls dricker vin med, haha!)  - tanken är väl att den som har fiilis att rymma hemifrån en stund, sätta sig ner i trevligt sällskap och diskutera världens gång över ett glas vin eller två kan göra det med en ödessyster. Igår var en sådan kväll, och vi testade nya vinbaren Soil Wine Room på Fredan.

Hon med sämst hållning, det är jag.

 Sällskapet var utmärkt, likaså vinerna - det enda jag inte riktigt gillade var listan på väggen som enbart angav druvan och priset. Vad sjutton är det för en lista? Jag behöver basera mitt val på en gnutta mer info än så, om inte producent så åtminstone land och område. Kan inte alls tänka mig att inte ha en aning om vad det är för vin i glaset, fast jag vet att de flesta kanske inte skulle majnda. Men att en seriös vinbar inte tycker det är viktig info förstår jag inte riktigt - hur har de tänkt där?

*hennes klubb, hennes bild! 

2 kommentarer:

Helena S sa...

Ovanför våra huvuden fanns en rad flaskor, antar att man får gissa sig fram bland dem :) kul kväll!

Linda sa...

Jo, där var de ju snyggt uppställda, men eftersom jag satt rakt under dem blev det lite för akrobatiskt för min nacke. :)