1 jan. 2011

I smyg

Pojkarna är ute o åker pulkka i Koffparken och jag tar tillfället i akt och kokar lite hederligt pressokaffe åt mig - jag är nämligen sambo till södra Finlands värsta kaffesnobb och vågar knappt i hans närvaro andas ett ord om helt vanligt bryggkaffe. Nej här i huset ska det vara särskilda bönor, som malas själv och just före användning, och så ska det vara espresso och cappuccino och gudvetvad.



Och så grävde jag fram en ask chokladkonfekt ur mina gömmor - min bundsförvant av det kvinnliga könet är hemma med mig eftersom hon är lite för liten för baby-pulkkan, men jag litar på att hon är på min sida och håller denhär informationen för sig själv.

EDIT: Om nån tror att jag suttit inne och degat hela dagen så måste jag försvara mig med att jag redan skött min del av utomhusunderhållningen med bl.a. snögubbsbygge på förmiddagen - inte helt lätt då det inte är kramsnö kan jag berätta!

2 kommentarer:

Pia sa...

smyg-godsaker smakar bäst.

Linda sa...

Ja, den berömda förbjudna frukten!