10 juni 2011

Fredagstips first thing in the morning

Ni minns kanske att jag träffade en legend inom vinvärlden för en tid sen? Miguel Torres är ett namn de flesta vindrickare känner till, och en av mina favoriter sedan säkert tio år tillbaka är chilenska Santa Digna Cabernet Sauvignon Rosé. Den kostar 10 euro, är torr men mycket fruktig (tänk hallon och jordgubbar) och oerhört läskande och generös för att vara ett rosévin. Vill man inte para den med jordgubbar såsom vi gjorde kan man istället prova med asiatisk mat, eller lätta tapas.





Såhär ser jag ut när jag är starstruck men inte vill att det ska synas.

1 kommentar:

Mia sa...

Det där vinet gillar jag också, fast jag sällan köper rosé. Kommer liksom inte riktigt ihåg att det finns ett sånt alternativ också! Tack för påminnelsen. :)