29 aug. 2014

Begnagat

Har en 4-åring som definitivt inte, under några omständigheter, vill förnedras genom att sitta i en baby-matstol. Det kan jag förstå, absolut. Dock är hon lite för kort och klen i rocken för att sitta på en vuxenstol, särskilt som våra matstolar är så formade att extra kuddar tenderar att slinka ur sätet hur man än gör.

Då säger jag bara en sak: juniorstol! Problem solved. Jag köpte min för en femma och målade några lager svart färg på den. 


Gul och ful furu

Svart och snygg
Orkar man nu inte som jag göra saker krångligare än vad de måste vara så kan man också bara köpa en från Ikea  - det märkte jag nu i skrivande stund när jag skulle undersöka utbudet, hur typiskt. Suck. Men jag tröstar mig med att jag kanske gjorde en liten eko-teko i varje fall då jag återanvände nån annans gamla stol istället för att bara köpa nytt direkt.

1 kommentar:

mammaspring sa...

jojo! Det gjorde du!
Köpte min från återvinningscentralen och slipade och målade den. Och visst - det hade varit betydligt lättare att köpa ny. Men tänk vilket slöseri! Klappa dig själv på axeln!!