12 okt. 2012

Äntligen fredag säger jag bara

Det gick som förväntat - efter solsken kommer regn, eventually. Lillbruden gick och fick hög feber och blev alldeles slattrig och ledsen, medan storebor var frisk och klättrade längs väggarna för att jag inte kunde hålla honom sällskap på roligheter utan var fastklistrad med syrran i famnen dygnet runt. Samtidigt hade jag tagit mig an ett översättningsarbete på expresstidtabell, eftersom jag trodde jag skulle ah gott om tid och lediga händer. Nå, dagarna gick, kylskåpet gapade nästan tomt, men så kom mannen hem och återprovianterade mig med fina gåvor från Rivieran - viner, syltar och makroner* (varför heter de så?).

Macaroons (och cantuccini, och fastlagsbullar, ja, ALLT med mandel egentligen)- det är vägen till mitt hjärta!

Sen for han iväg igen, och jag tog till hämnd-sushin, och nu sitter jag här - två avsnitt av Real Housewives of New York, en påse allsorts liquorice senare, och ögon som ser i kors av tröttma. Gonatt.

*en parfym faktiskt också, men om jag listat den i sammanhanget just ovanför kunde ni ha trott att jag är värsta a-lagaren, så jag väljer att nämna den skilt såhär

1 kommentar:

J sa...

Haha, hämnd-sushin är nog ett super påhitt!