27 okt. 2012

Halloween, när är det?

Jag får en gnagande känsla av att jag igen inte är den vassaste kniven i lådan när det gäller att hålla reda på högtider. Jag kunde nämna många exempel, men nu gäller det förstås Halloween - jag trodde det var nästa veckoslut, och har bjudit in lite folk på middag nästa fredag.

Bilden snodde jag härifrån
Men nu ser jag en massa pumpor och häxor på instagram och facebook, och misstänker att jag igen tagit fel på datumen.

 Nån som kan upplysa mig? Och ytterligare, firar ni Halloween på nåt sätt?

6 kommentarer:

Melli sa...

Vet du, jag vet inte! :D Tycker det brukar vara sista helgen i oktober men är inte helt hundra. Är det på samma dag som allHelgona eller inte?! Ingen aning! :/ (Jaq NU hjälpte jag dig eller vad?!)

Vi firar för att vår äldsta är född 30.10 och han kopplar nuförtiden födisen och halloween ihop, fast då bara som hans kalas. ;)

Sara sa...

Halloween är den sista oktober, oavsett veckodag.

Anonym sa...

precis, denna helg har vi allhelgona och på onsdag,31.10 halloween. Men många klär väl ut sig och firar idag iallafall, då det en gång är helg.

malin sa...

Jag trodde också att man firar i samband med allhelgona dagen och trodde att vi var tidiga som "firade" redan igår. Trots att jag stör mig på allt krimskrams och alla halloween prylar som butikerna fylls av tycker jag att det är roligt att ha en orsak att samlas med vänner för god mat och varför inte maskerad.

Linda sa...

Melli, ja tusen tack för hjälpen, haha! Men alltså vilket bra upplägg för födisfirande, lyckans ost! :)

Sara, där var det raka besked, tack!

Men anonym, allhelgona är ju nästa helg först, visst? När butikerna är stängda och så?

malin, krimskramset betackar jag mig också för (och att förvara det ett helt år nånstans, och sen komma ihåg att man har det nästa år!) men varje ursäkt till en gettogether med trevligt folk anammar jag gärna!





Anonym sa...

men daaah, nu va ja lite fel ute, allhelgona är ju komande helg inte förra :) håka mig när jag bläddrade genom reklamskörden och det var extra mycket gravljus i fokus för billiga pengar :)