7 jan. 2012

Affärerna blomstrar för dörrplingaren

Det råder nog ingen tvekan om vad sonen blir när han blir stor. Han har definitivt inte ärvt det av mig, men han är en affärsman ut i fingertopparna.

De var faktiskt riktigt goda - det blev endast smulorna kvar!

Häromdagen tvingades samtliga invånare i vårt hus att köpa av hans egenhändigt bakta havreflarn. Han var tveksam till den av mig föreslagna, och i hans tycke alltför låga prissättningen, men var ytterst nöjd då vi räknade förtjänsten i slutet av ronden - 5, 70 euro, en nätt summa för en 7-årig pojkspoling.

7 kommentarer:

Maria L sa...

Go Simeon! Fint med sent entreprenörskap!

Linda sa...

Sent entreprenörskap? Det är väl vad du själv har börjat syssla med på äldre dar? ;)

Melli sa...

Smart pojke! :) Jag minns att vi sålde videkvistar innan påsk med min kusin då vi var just i S ålder. 5mk styck. Konstigt många köpte för jag minns att vi var väldigt nöjda med våra pengar efteråt.

Maria L sa...

Heh, tyrkfel, SÅNT sku det stå :)

michaela sa...

wow d va bra gjort. Han får smaken att tjäna pengar redan i unga år. =)

veronica sa...

Lärde du honom också den andra sidan av att tjäna pengar...nämligen att betala skatt;)

Linda sa...

Haha, nu hoppas jag han låter grannarna vara ifred en tid framåt. Ja, för sen kanske han verkligen måste börja deklarera en vacker dag, om hans businessinkomster skjuter i höjden? :)