13 jan. 2012

Åsikter om kaffe

Igår ondgjorde jag mig på facebook om Starbucks intågande på finska marknaden. Jag har inte riktigt förstått hela hypen med blaskigt kaffe på multinationella kedjor som denna. Sockerslisk i paffmugg, som inte har något med riktigt kaffe att skaffa om man frågar mig.



Nåväl, imorse kom jag på mig själv med att blanda ihop en snabbkaffe åt mig, och skämdes lite. För det tycker jag nämligen är ganska gott ibland - det har liksom en lite kryddig, nötig smak som saknas i vanligt kaffe. Men jag förstår ju att det inte riktigt går ihop med vad jag nyss skrev. Så nu ska jag vara tyst.

2 kommentarer:

Helena S sa...

Att röra ihop en snabbkaffe hemma är en sak och att betala sjukt mycket för ett brand som råkar ha hittat på frappuchinon är en annan. Dissa starfucks du bara, det gör jag! Ps. Lägg i lite snabbkaffepulver i chilli con carnen för lite mustigare gryta!

Linda sa...

Sant, det är säkert mest brändet som kostar hos dem. Och starkt kaffe i chili con carne är testat och godkänt, men har aldrig tänkt på pulver - behändigt!