10 dec. 2013

2013 -listan

Snodde denna från svenskfinlands egen LA-brud:

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut? Hm, jag tror iofs alla gör nånting de aldrig gjort förut VARENDA DAG, var drar man gränsen för vad som "räknas"? Nå, jag odlade en massa gröna grejer i egen trädgård, det blir mitt svar.
 Genomdrev du någon stor förändring? Känns inte som om jag själv jätteaktivt genomdrivit nånting, däremot har det ju hänt en del.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, det har fötts bebisar lite här och var, jätteroligt!
Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? Nej, jag är urdålig på siffror, så jag minns inga datum - bra om jag ens kommer ihåg mina barns födelsedagar!
Dog någon som stod dig nära? Nej, till all lycka.
Vilka länder besökte du? Sverige och Grekland (Samos, vi saknar dig!).
Bästa köpet? Vår nya lägenhet, som vi flyttade till i mars. Vi har trivats jättebra!
Gjorde någonting dig riktigt glad? När mina barn är snälla, omtänksamma och tillgivna mot varann - som till exempel när de sitter uppkrupna i soffan och tittar på en film tillsammans medan de håller varann i handen.
Saknar du något från år 2013 som du vill ha år 2014? Nej, jag litar på att 2014 blir ett riktigt bra år.
Vad önskar du att du gjort mer? Läst mer böcker, bjudit hem mer folk på middag, sjungit och dansat mer.
Vad önskar du att du gjort mindre? Suttit framför datorn, både professionellt och på fritiden.
Favoritprogram på TV? Solsidan, Bron (tog nyss slut, buu), amatörbakningsprogrammen, och så Orange is the New Black på Netflix samt Black Orphan på Areena. Det är vad jag tittat på den senaste tiden. Och Arga Snickaren FÖRSTÅS.
Bästa boken du läste i år? Har mest läst en massa simpla deckare i år, varav ingen står ut som särskilt bra faktiskt. Spännande tidsfördriv visst, men språkligt och intellektuellt inte särskilt utmanande eller utvecklande. Nu läser jag Bonjour Tristesse av Francoise Sagan, den är fin.
Största musikaliska upptäckten? Störst vet jag nu inte, men upptäckte just (en god stund efter alla andra, jag vet) att jag gillar The Black Keys. Och Choir of Young Believers skulle jag gärna bekanta mig mera med! Och så väntar jag såklart på Poomas (min mans bänd) andra skiva!
Vad var din största framgång på jobbet 2013? Det var väl att jag fick nya uppgifter och gick från marknadsföringskoordinator till produktchef - väldigt lärorikt år!
Din största framgång på det privata planet? Babyn i magen är ju en ganska stor achievement, men kanske ändå mest att anse som en stor gåva? Annars tror jag inte på så stora steg eller framgångar sådär privat, utan försöker lära mig och växa lite, lite varje dag. Ibland går det bättre, ibland sämre, men jag vill gärna tro att det går framåt i alla fall.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Lite ledsnare, tror jag. Många stressmoment med nytt jobb och nya familjekonstellationer och -rutiner. 
Vad spenderade du mest pengar på? Jobbkläder misstänker jag. Läste nånstans att man ska klä sig för det jobb man VILL ha, och inte det man har - så satsade en del på att up-grade min hemmamamma-garderob.
Något du önskade dig och fick? Ja. Mitt nya jobb.
Något du önskade dig och inte fick? Jo, en hund. Men det blev en baby istället, så det blir nog bra det med.
Vad gjorde du på din födelsedag 2013? Åt middag med  mina huvudmän Andrea och Enrico från Molinari på Boulevard Social.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Jag nöjer mig såhär.
Vad fick dig att må bra? Mina vänner, och min familj.
Vem saknade du? Mina föräldrar, skulle så gärna se dem mera!
De bästa nya människorna du träffade? Känns som om jag kännt alla jättelänge! Nån av er kanske? Eller nya kollegor på jobbet?
Mest stolt över? Att jag skött mitt jobb och familjen, ni vet det där arma pusslet, såpass bra som jag gjort. Inte perfekt, nåndera, men hyfsat - ingen har lidit. Och hunnit med mig själv däremellan - ett tack till maken för det.
Högsta önskan just nu? Att dessa två veckor före jul ska gå snabbt, så jag kan påbörja min ledighet!
Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Nästa år tänker jag inte jobba på kontoret, utan vara hemma med kidsen, och smida vidare planer på hur mitt liv kunde se ut i framtiden.

Inga kommentarer: