20 dec. 2013

Nu tar vi semester!

Gomorron på er! Jag hade tänkt lägga upp receptet på det godaste julbrödet här redan igår, men eftersom jag sedan gick ner mig i julklappsinpackningsträsket (och när man väl sitter där på golvet i undertecknads extremt ograciösa tillstånd så är det lätt hänt att man förblir där) och klockan blev sen så sent - så kommer det nu first thing in the morning istället.

Min inre glädje förmedlas inte helt sanningsenligt på denna bild
Trots slasket som vräker ner från himlen denna gråa decemberfredag, så skuttade* jag nämligen piggt och glad i hågen till jobbet. Sitter nämligen här på kontoret och rullar tummarna som bäst, vid mitt tomma, och således relativt prydliga skrivbord. Out-of-officen skrev jag igår, tog farväl av huvudmännen, updaterade min handover presentation med några sista punkter och på kvällen kom jag ännu en sväng för att tömma prov-skåpen. Ifall världen bestämde sig för att gå under det närmaste året vill jag påstå att vi åtminstone inte skulle behöva gå törstiga medan vi väntade på den slutliga domen. Nu ska jag bara gå till köket och ta mig en kaffe och dutta min signaturjulkaka med lite pudersocker, och sen kaffa med kollegorna, och vänta på att min sista dag** på jobbet tickar förbi.


*tillåt mig omfrasera – “vaggade ovanligt energiskt”, menar jag egentligen

** som dessutom är halvdag - och sen väntar en månads vanlig semester innan mammaledigheten drar igång, lyx!

1 kommentar:

Jo sa...

Åh, så skönt för dig, det är du väl värd!