3 dec. 2013

Mera pyssel - julkort

Förra graviditeten var jag lite smått manisk med att baka bröd, nu verkar "boandet" ta sig uttryck i julförberedelser - igårkväll satt jag uppe och limmade och tejpade och klippte så saxen glödde. Här är resultatet - enkelt att fixa till med barn också, om man så vill.


Julgran
Julgranarna byggs upp av tex washi-tejp (som jag aldrig förstått mig på annars, men till detta var det ju perfekt!), paketsnöre, presentpapper, vad man nu vill. Och så kan man klippa ut nånting till toppen; vissa av stjärnorna hade jag färdigt i kartong, andra klippte jag ut av vanligt tidningspapper. Kan tänka mig att också nån fin knapp skulle passa bra att limma fast i toppen.

Förresten, på tal om ingenting, så tycker jag Kemikaali-cocktail Nooras julkalender-idé är jättebra, måste läggas på minnet till nästa år. I år har vi bara buu-klubbenkalender och en riktigt perus-tråkkalender med riktigt smaklös choklad i. Detta berättar jag så ingen ska få några felaktiga illusioner om Snigeln Harald som Finlands nya Martha Stewart.

Inga kommentarer: