30 dec. 2013

Lägesrapport och nyårsprognos

Det ser lite knapert ut med nyårsfirandet för min del. Har sörplat té och tagit det riktigt lugnt de senaste dagarna, men halsontet, värken och den all-round täppta, domnade känslan vill inte ge med sig, utan verkar bli bara värre. Såvitt jag minns har jag inte varit sjuk-sjuk (sådär att man är febrig, och måste vara hemma från jobbet, och ligga till sängs och ta meduciner) sen jag började jobba igen förra hösten, så jag får väl vara nöjd och bara inse att det var min tur nu.




Trist att missa nyårsfesten vi var bjudna till, och att inte få skåla in tolvslaget med champagne är också tråkigt - men jag ska ta minsann ta revansch* nästa år.


*var redan supertaggad och hade spanat in en massa idéer på pinterest - so the stakes are high!

2 kommentarer:

mammaspring sa...

Herregud vad jag blev sushi-sugen efter ditt förra inlägg.
Och du - krya på dig! Vi skålar i nästa år istället!

Linda sa...

Tack! Och jo, räknar minsann dagarna (9 veckor här!) innan det kan skålas lite! :)