7 dec. 2013

Babystolen - före och efter

I somras körde jag förbi en köp-och-säljaffär på vägen ut till lande, och vände om, och stannade till för att ta en närmare titt på den knallrosa matstolen jag sett skymta på trappan. Den var i ganska dåligt skick, skranglig och vinglig med flagande färg- men nånting med den tilltalade mig, så jag prutade lite på priset och fick den med mig för 15 euro. Under sommarena regniga dagar stängde jag in mig i verkstan och skrapade, sandpapprade och målade - och resultatet blev en stadig, vit matstol som passar utmärkt in i vår gammaldags, blåvita matsal- på ett sätt som ingen ikea-stol nånsin kunnat göra. Känns väldigt tillfredsställande, på väldigt många plan, dethär med att fixa upp nånting helt själv!

Den var rosare i verkligheten! Mycket.

Den blev vitare i verkligheten, här bryter den lite mot ljusrött verkar det som.

2 kommentarer:

Helena S sa...

Jättefin! :)

Linda sa...

Tack, det tycker jag också! Särskilt för 15 euro och lite målfärg.