5 dec. 2013

A farewell to Reval

Nu sade vi nyss hejdå till vackra, snöiga Tallinn (tycker det gamla Reval låter finare) och det väldigt mysiga hotellet Merchants House*. I souvenir-väskorna finns te, honung, linneservietter, choklad och yllesockor till hela familjen. Och i hjärtat lite begynnande julstämning!


Torget mitt i gamla stan

Hotellets lobby

Vårt rum
*kan varmt rekommendera - det var andra gången jag bott där, och är lika nöjd. Läget precis mitt i gamla stan, servicen, morgonmålet, allt funkkar. Förra gången, då jag reste med min man, hade vi en svit, där badkaret var placerat mitt i rummet! Denna gång hade vi ett vanligt rum, men det får klart godkänt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en härlig resa!

Mippe

Anonym sa...

TusenTack Linda för en skön getaway!
-S-

Linda sa...

Anonym, det var det. Lite blött stundvis, eller okej, slaskigt då. Men bra shopping, bra mat, bra allt - och bäst sällskap!

S, tack massor själv, lever nog en tid framåt på det!