10 dec. 2013

Hemmamammans standard vinterboots

Inte så coola, men varmast och torrast i världen! Mina gamla duck boots har slitits ut, efter 7 år om jag räknar rätt. Nu tänkte jag skaffa nya, men var hittar man? Det enda märket jag sett är Sorel, men har de monopol på nåt sätt eller varför ser man inte andra märken? Crocs kanske också har, vid närmare eftertanke, men är de väldigt plastiga eller på riktigt varma?

Från the Sartorialist
Vad har ni på fötterna på vintern? Jag har kört läderstövlar till jobbet, och gummistövlar med sockor, eller vandringskängor på fritiden - finns liksom inget som riktigt funkkar all-round.

7 kommentarer:

Fru F sa...

Har två par Sorel. Ett par riktigt varma (men ganska klumpiga och stora) och ett par lite cityaktigare (eh, finns det cityaktiga Sorel?). De är helt överlägsna, tycker jag. I vått och torrt...

Catten sa...

Jag köpte mitt andra par Sorel i år, eftersom mina förra blev lite små efter graviditeten. Lite tunga o klumpiga känns de faktiskt och det harmade lite att jag inte kollade Crocs' version eftersom de ser nästan likadana ut men är säkert hundra ggr lättare, om jag känner märket rätt.

Anonym sa...

Jag har "dam-sorel", dvs. en sirligare (smalare) modell, tror den heter tivoli? Inte lika bred och klumpig som standard-sorel iaf.
Ugg gör också likadana boots, likaså Timberland. Vet inte vad de kostar, dock, men skulle tro att de är i samma prisklass som Sorel.

Pia

Anonym sa...

Viking. Ser ut som barnskor, men värmer väldigt bra.

Peppe sa...

Jag fick ett par Sorel som mutgåva från nån PR byrå och var jättenöjd med dem. Det finns lite mindre klumpiga stadsmodeller.

Tutt-Lisa sa...

Absolut bästa är Ugg Adirondack!! Håller varmt o torrt o inte det minsta klumpiga! Sålde bort mina Sorel, de var inga promenadskor precis

hemMAMAmi sa...

Jag kör med Sorel, köpte mitt andra par förra vintern. Det finns både klumpiga och icke så klumpiga, beror på modellen. Men likaså finns det liknande av andra märken också, helt som andra här påpekat. Mestadels använder jag nog mina Sorels när jag är ute och yrar med hunden. Timberlands Mukluks (den lägre booten) använder jag mera som all-round skor faktiskt.