28 okt. 2014

CrossFit-passet och mamman

Förra veckan var en riktigt bra träningsvecka för mig - förutom de vanliga vagnpromenaderna var jag på två springpass och dessutom en timme CrossFit med personliga tränaren Lina Björkskog (och sen hur mycket lövkrattning som helst under veckoslutet då vi åkte till landet - det räknas också!). Jag inbillade mig att mitt flås inte var helt fy skam med tanke på att jag fött barn för en tid sen, och inte tränat just alls under graviditeten - men nu insåg jag ju att det börjar bli hög tid att ta itu med muskelstyrkan också, för den var ju under all kritik.

Jag såg glad ut efteråt men grät en smula inombords
Visserligen var passet intensivt och roligt, men jag blev nog lite besviken på hur otroligt tungt det kändes för mig (tänk er yr i huvudet och blodmak i mun), och hur ont jag hade i hela kroppen i flera dagar efteråt. Det är ju inte alls bra det, nu måste jag verkligen försöka få in lite styrkeövningar också mellan varven.

Lite uppvärmning först, sen detta

Burpees, squats och push-ups - pleased to meet you!

Inga kommentarer: