12 okt. 2014

Sovpåse makeover

Jag har aldrig tyckt särskilt mycket om mammalådans sovpåse sådär utseendemässigt, men det är faktiskt inte särskilt svårt att göra om dem till att bättre passa ens egen smak.

Jag tog bara lådan till det första barnet, för tio år sedan, och den påsen (blå med hundar på, nån som känner igen?) var ändå såpass söt att jag inte nändes förstöra den - plus att den känns så nostalgisk på nåt sätt, så jag köpte en på en fb-grupp för 2€ och tänkte att det får gå som det går.Tyget jag valde heter Älgört och kommer från Ikea, och innertyget i fleece är från Eurokangas.

Chockrosa fleece innuti, Älgört-tyget i vitt, rosa, orange och rött utanpå.



Badbrallesäsongen är definitivt över

Så mätte jag, klippte och nålade, och sydde ihop. Och voilá! En snäppet fräsigare sovpåse, som dessutom garanterat ingen annan har. Sen är det en annan femma att den blev tjock nog för att hålla barnet varmt under en polarexpedition - jag orkade ju inte ta loss det gamla tyget, som någon mer petig än jag hade kunnat tänkats göra, utan sydde bara dit det nya rakt ovanpå. Och ja, så hamnade älgarna eventuellt lite upp och ner också - fast det beror ju på vem som tittar på dem! Petitesser.

4 kommentarer:

minna lindeb sa...

Oj! Så fin! Härliga färger. Snyggt.

mammaspring sa...

Snyggt! Och fräsigt!

Sara sa...

Men kvinna! Shit så snyggt!

Linda sa...

Tack, det är alltid roligt att få fina resultat fast man inte är så duktig, haha!