17 mars 2010

Svarta moln över snigeln

Sitter här och pärklar i mitt stilla sinne över hur dagen börjat. Först jordnötssmörsrelaterat tjafs hemma, sen åkte två bussjävlar förbi näsan på mig, och apelsinen jag med långa tänder just åt till lunch visade sig innehålla mer saft än fruktkött varav hälften i projektil sökte sig till min vita t-shirt. Ljusa färger har dessutom en förstorande effekt konstaterade jag uppgivet i hissen upp till kontoret, så där har ni två giltiga orsaker till att ni idag besparas från en dagens mage/dagens outfit. För att inte tala om fler blogginlägg idag överhuvudtaget.

2 kommentarer:

Peppe sa...

Om det piggar upp dej så kan jag påminna dej om hur roligt du kommer att ha det om två månader och om hur sjukt lycklig du kommer att kännas dej då.

Sign. drogad av hormoner.

Linda sa...

Om vårt kryp är lika sött som Vidde så kan jag tro dig! Tills dess får ett frissabesök försöka rädda den här dagen - off I go.

PS: Sku vara kiva att se er snart, sen när ni är redo för besök eller kaffe/lunch på stan?