28 mars 2010

Vad har hänt?

Den knappa tiden i Stockholm bara rann igenom fingrarna, som vanligt. Jag har dessutom tappat min shopping touch. Jag kom hem från en hel dags strövande på Söder, från Åhlens, från NK - utan ett endaste litet klädesplagg.






Utan ett endaste par skor. Utan en enda bok.









Nånting har hänt, för nu fyllde jag mina väskor med diverse mat- och apoteksvaror. Vem åker till Stockholm med flickorna för att återvända hem med knäckebröd, te och tandkräm? Man kunde tro det råder nöd på sånt här i Helsingfors, men krigstiden var ju inte precis igår.



Jag vill ha PS till datorn NU, är smått trött på dehär felsvängda Photo Booth -bilderna. För inte kan man ju svänga dem i iPhoto eller va?

Nå, i ärlighetens namn lättade jag ju lite på börsen ren på båten över - fick bl.a. med mig ett härligt Elisabeth Arden serum som mirakulöst ska få mig att se ut som en nyutsprungen ros på morgnarna, och en flaska Amarone som väntar på smalare dagar. Precis som jag.

2 kommentarer:

Der Taucher sa...

Jo hani, man kan svänga dem i iPhoto ;)

Linda sa...

Ok, du får hålla en liten iPhoto for dummies -kurs åt mig nån kväll då.