14 maj 2012

Death by ice cream

Idag var det sommar i luften! Vi klädde oss i trench, tygskor och satt utomhus på glass.

 Förresten, får man köpa glass, egen glass, åt 2-åringar? Eller är man en dålig morsa då?

Stans bästa om ni frågar mig - vi samplade melon, crème brulée och körsbärssorbet, och alla fick fem strutar av fem möjliga! Finns bl.a. i Forum, Gräsviken och Iso Omena i Esbo. TYvärr är detta inlägg på intet vis sponsrat av dem, men jag ställer mig till förfogande ifall intresse skulle finnas.


3 kommentarer:

Sonja sa...

Alltså jag måste skynda mig ner tillbaka till södra Finland, här i Vasa stormade det så allt och alla flög, det var svinkallt, ett par grader typ och så började det regna! Ingen glass här inte.

Helena S sa...

Elsa har också fått en egen bägare. Så glad å stolt! :)

Linda sa...

Sonja, man får nog äta glass i regnet också om det riktigt kniper. Och det låter ju som om du sku förtjäna lite glass, där i regnet och rusket.

Helena, Lykke var extremt viktig över sin glass också, och man fick INTE hjälpa henne.