7 maj 2012

Jobbfunderingar

Jag sitter här vid sandlådskanten igen, och vanligtvis brukar det vara ganska skönt* och rofullt. Boken o kaffet ligger brevid mig på bänken, ungen pysslar på med sitt. Men idag känns det lite jobbigt. Jag ska till min arbetsplats på eftermiddagen och prata med min förman och min chef, och försöka luska ut hur hösten, då jag börjar jobba igen, ska se ut. Det kommer knappast att vara en helt lätt omställning, och jag är lite ångestfylld, fastän jag också ser fram emot det. Pusslets bitar blir bara så mycket knepigare att lägga rätt sen. Hur ska man hinna med allt? Hur ska man räcka till både hemma och på jobbet?

*nu när solen skiner och fåglarna kvittrar vill säga

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känner med dig, jag har jobbat deltid i 4 år nu men ska nu börja jobba norm.tider igen. Och redan nu hinner man inte med allt, så jag vet rädslan sitter där..men jag tror man anpassar sig (väl) sorry att jag inte har några tröstande ord, är lite skraj nämligen själv också...=/

Linda sa...

Ja, det är väl bara att tuta och köra och hoppas allt löper. Men jag kommer nog att sakna att få sitta i lugn och ro och bara titta på mina smås lekar.