27 maj 2012

Kvällens

För att avsluta veckoslutet med ett välbehövt litet detox* begav jag mig ut på en länk i aftonsolen. Och det var underbart! Det var doftande hägg, himmelsblå förgätmigej, hundfloka och glittrande hav. Det var gubbar som jynssade och fixade på sina segelbåtar. Det var förälskade par som promenerade hand i hand. Det var kvittrande fåglar. Och så var det den där ena polityrgubben också, men han såg ut att trivas ganska väl med tillvaron där på bänken han också.


Mitt bästa tips förresten, som fick mig att verkligen flyga fram hela 6 kilometer på stigarna och stränderna: hitta en springbuddy! Och med det menar jag alltså nån random joggare som du tycker verkar ha ett bra lunk och är på samma rutt som du, och så håller du ett lämpligt avstånd** och kämpar på.  


* det har avnjutits grava mängder pasta, grillmat, vin, champagne, chips, cider, korv, glass, gräddtårta, muffins med frosting, kex, godis and what not
**det kan bli lite konstigt annars

Inga kommentarer: