15 jan. 2013

30 sekunders regeln

Jag fick nyss höra om en grej som jag tänkte snappa upp och inkorporera i min egen tillvaro. Den går ut på att om nånting kan göras på under 30 sekunder, så får man inte skjuta upp det till senare. Om det tar under trettio sekunder att plocka undan smörgåsgrejerna från diskbänken, så måste det göras genast då man ätit klart. Om det tar under trettio sekunder att vika ihop tröjan som man först tänkte dra på sig, men sen ändrade sig gällande, så måste den vikas ihop bums och läggas tillbaks i skåpet.

Ni fattar drillen va? Tänk så skönt om det innebar att det inte alltid låg en massa kläder brevid sängen, och att smöret inte hann bli helt lölligt innan man märkte att det ännu också stod framme. För en ahlv minut har man nog, för det allra mesta. Jag ska sluta låta lättjan vinna!

1 kommentar:

Nickby rapporterar sa...

Jag har helt och hållet snöat in på vie mennessä, tuo tullessa. Då jag för något från plats A till plats B kollar jag alltid om något på plats B egentligen borde vara på plats C. På C finns alltid något som skall till A.

Snurrigt, men effektivt.