7 jan. 2013

Några till

Hur länge har du jobbat inom vinbranschen? Och hur väcktes ditt intresse?

 Jag har jobbat med vin (och mat) sen jag var 19 och jobbade på en restaurang i Åbo. Stans mysigaste, om jag får säga det själv - internationell stämning, legendariska revbensspjäll och live jazz varje torsdag - vem gissar vilket ställe det är fråga om? Saknar de tiderna fortfarande. Det var där jag lärde mig grunderna, ochsen dess har det rullat på med olika jobb i branschen, bl.a. på alko, som vinkonsulent på Viking Line, som skribent för diverse tidningar och med olika uppgifter hos en importör. Har svårt att tänka mig nånting annat, faktiskt. Eller, ja, det skulle vara inom mat då, för det hänger liksom lite ihop.

Nyfiken på de nyheter du lovade leverera utöver lägenhetsköpet! När tänkte du delge dem? 

 Till exempel nu - för idag började jag på ett nytt jobb! Adressen är densamma, men jag byter chef, får en drös nya kollegor och nya arbetsuppgifter - känner mig jättetaggad, hurra!

EDIT 18.25: Dethär såg ju för konstigt ut, måste snygga till texten lite...

13 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till ditt nya jobb! Roligt med nya utmaningar!

Pia sa...

Jättegrattis!

Mia sa...

Hurra!

Anonym sa...

Grattis till nya jobbet!

Mippe

Sandra sa...

Grattis! Låter ju spännande!

Eva sa...

Grattis!! X

Anonym sa...

Oj vad roligt!!! GRATTIS till ditt nya jobb, nu blev jag jättenyfiken! Och grattis också till ert lägenhetsköp, vad bra att det löste sig! Hoppas du kommer hit snart såkan vi fira! Kram, Jennifer

Fru F sa...

Grattis till nya jobbet! Måste vara vid ån där under Pinella? Mitt minne sviker mig...

hemMAMAmi sa...

Åååh, superstort grattis!!! Vad spännande!!

Malin sa...

Toppen! Tänk så bra flow du har :)

Morzan sa...

Grattis till nya jobbet, så roligt!! Och till nya hemmet också förstås, härligt att ni kan stanna i samma knutar!

Mrs Aquarius sa...

Stort grattis till nya jobbet!

Maria M sa...

Grattis till nya jobbet! kram