7 jan. 2013

Fler svar

Tack för era lyckönskningar gällande nya jobbet! Det känns skoj att få lite nya uppgifter faktsikt, har ju hängt en tid i branschen redan, så känner att jag behöver få lite nya intryck (fast SÅ omvälvande förändringar har det inte varit, men får se vart det leder!).

Mippe frågar: Vad är ditt bästa skönhetstips? Hur träffade du din man? Det bästa vinet du vet (du måste välja bara ett)?

- Mitt bästa skönhetstips, det måste ju vara nåt så tråkigt som tillräckligt med sömn. Får man inte sova blir man sur och ful och trött och grinig. Har man småbarn i huset är det inte lätt att fixa, men man får väl försöka samarbeta - om ena går och lägger sig tidigt kan den andra vaka lite och ta första halvan av natten kanske? Elller så går man upp varannan gång, har sovmorgon varannat veckoslut? Jag vet inte, det är svårt. Men när det känns som mest hopplöst ska man komma ihåg att det nog går om. Nångång. Med mitt första barn gick det om först då han var fem, men efter det har han sovit som en stock! Och med vårt andra varierar det så pass att jag känner mig ganska utvilad för det mesta.

En annan grej jag tror starkt på är att äta gott och dricka gott. Och umgås med vänner. Det ger inre kraft, som speglas ut.

- Men om frågan gällde nån konkret produkt, så ger jag tummen upp för Cliniques serie. Och så gillar jag Tigis hårprodukter. Och Lancomes Juicy Tubes läppomada, eller glans, vad det nu är.


- Och min man, honom träffade jag tack vare min vän Sara, som ordnade oss på blind date. När hon beskrev honom behövde jag inte tänka efter hemskt länge, och han visade sig sen vara ännu snällare, mysigare, klokare och roligare än jag nånsin kunnat föreställa mig - jag föll pladask och genast. Eller njä, jag gillade inte hans byxor, men jag kunde se förbi dem i slutet av kvällen*. Höhö...

- Sista frågan är svårast! Jag KAN ju inte bara välja ett enda vin. Men okej, om jag måste säga ett enda, så säger jag kanske nåt från Alsace. Vill du ha ett namn säger jag Trimbach Cuvée Frederic Emile från 2005 - kan beställas på Alko, och finns på Systembolaget också såvitt jag vet.


*NÅNEJ, vad trodde ni riktigt, jag är inte en SÅN flicka. Inget hände första kvällen förutom att vi satt på min balkong och drack té och såg solen gå ner och upp igen, och blev övertygade om varandras förträfflighet.

Inga kommentarer: