10 jan. 2013

Inget nytt på östfronten

Det gick just upp för mig ( med lite hjälp av kollegorna, som alltid skrattar åt mina rantaruottalainenfasoner) att jag inte alls är i Lappland just nu, som jag gladeligen trott. Kuusamo är tydligen helt för långt söderut! Och igårkväll, då vi åkte till ett ställe som heter Kammi, började guiden plötsligt tala om elektronisk gränsbevakning och ryska Transporter-bilar, och då först förstod jag hur lost jag är på kartan. Men nu har jag kollat på Maps-appen på telefonen, och nu vet jag var jag är. Snacka om ny-hjälplöshet. Annars har jag inte så mycket att komma med- dagen har gått ut på 100% jobb och det ska jag inte tråka ut er med. Nu en stunds andhämtning, och sen på middag. Här hittar man mig:

2 kommentarer:

Anonym sa...

läser du mama?! :)

C sa...

Och då är det ju inte ens första gången du är i Kuusamo! :D