20 jan. 2013

Odd

Malin hade fyndat en fin klänning, och hennes inlägg fick mig igen att tänka på hur konstigt det är det där med kläder. För i princip tycker jag Odd Molly har jättefina kläder - snygga färgkombinationer, kivoga lite etniska/romantiska/boho-mönster och kvinnliga skärningar - allt sånt jag egentligen gillar. Men ändå är det nåt med det märket som bara inte funkkar på mig, och jag kan inte sätta fingret på VAD det är. Känner mig bara bortkommen och fånig när jag prövar nånting därifrån. Varför ser det så fint ut på andra men inte på mig, va? Jag VILL ju tycka om det! Höh.



Tycker till exempel väldigt mycket om den här Lovely Knit i Aguarana-färgen, men när jag prövat den så tyckte jag bara den satt så konstigt och kände mig bara dum. Orättvist.

3 kommentarer:

Mia sa...

Exakt min åsikt!

Pia sa...

Samma här! Så orättvist. Har två tunikor som är to die for, men då jag har dom på mej så blir det bara fel.

Helena S sa...

Det är för att de gör så stort nummer av sina logon med broderiet och etiketter med namnet på här och där. Dessutom tror jag att du tycker att det är aningen för många detaljer så att det blir lite för busy. Men vad vet jag. Jag gillar bara deras underkläder och kanelbullar.