20 jan. 2013

Och det fortsatte

Lugna, mysiga långfrukostar tycks inte fungera hos oss för tillfället. Det hjälpte inte att jag kokat risgrynsgröt och bakat "vinterstjärnor" (julstjärnor med blåbärsmarmelad istället för plommon), nej för har man stigit upp med fel fot före så har man. Efter en god stunds försökande, nya chanser och strechande av tålamodet så beslöt vi oss för att bara ge upp och gå ut, vilket var ett bra drag.


Mildare väder än igår, och gnistrande vackert på isen. Tror halva Helsingfors var ute och spankulerade på isen idag. Vi var dedär tassiga typerna som spänt för pulkan efter cykeln, ifall ni undrade.


Och här ungefär sade min iPhone "hejtå!", och slutade fungera. Jag måste testa Pias knep nästa gång.

1 kommentar:

Helena S sa...

Så ska vintern vara. Kall och gnistrig. Allt annat får vara. Vet du, jag kokade också risgrynsgröt. Andra gången i mitt liv. Lika gott som första.